Diş İmplantı Nedir? Nasıl Uygulanır?

Diş implantı, tekli veya çoklu diş eksikliklerinde çene kemiğinin içine yerleştirilen titanyumdan yapılmış diş kökü görevi gören vidalardır. Çene kemiği titanyumu vücudun bir parçası olarak algılamaktadır, implantlar yüksek doku uyumu nedeniyle başarı oranı oldukça yüksektir. Üzerine sabit veya hareketli protezler yapılabilmektedir. Komşu dişlere hiç müdahale edilmeden gerçekleştirilir. Gerek çiğneme hissinin normale en yakın olması, gerekse diğer dişlere müdahale etmeden tedavi imkanı yaratması; yaşadığımız yüzyılda implant içeren yöntemleri, en çok uygulanan tedavi yöntemlerinden biri haline getirmiştir.

Diş İmplantı Hangi Durumlarda Uygulanır?

Diş implantları; dişlerini periodontal hastalık, çürük, travma ya da başka bir nedenle kaybetmiş kişilerde iyi bir ağız sağlığı için ideal bir seçenektir. Diş eksikliği olan kişiler fonksiyonel ve estetik birçok sorun yaşamaktadırlar. Diş eksikliğinde etkin bir çiğneme yapılamamaktadır. Diş kaybı, kapanışın da değişmesine neden olduğundan; çene ekleminde sorunlara neden olabilir. Ayrıca oluşabilen estetik problemler ve konuşma bozuklukları nedeniyle, kişilerin kendilerine güvenleri de etkilenebilmektedir.

Dişlerin eksik olduğu bölgelerde zamanla çene kemiğinde erime meydana gelir. Diş çekimini takiben implantın uygulanması bu erime miktarını önemli ölçüde azaltmaktadır. Komşu dişlerden destek almadığından geleneksel köprülere göre daha koruyucu bir uygulamadır. Çenelerde en sondaki dişlerin eksik olduğu durumlarda sabit bir protez (kuron veya köprü gibi) yapılamadığında, hareketli protez tercih edilmediğinde ya da tamamen dişsiz ağızlarda çene kemiği silikleştiğinden total protez kullanımı zorlaştığında ve protezin ağız içerisinde oynamasını engellemek amacıyla da implantlar uygulanmaktadır.

Diş İmplantı Hangi Durumlarda Uygulanmaz?
    • Büyüme ve gelişimini tamamlamamış hastalara
    • Hamilelere
    • Kemoterapi sürecinde olan veya çene kemiklerine radyoterapi uygulanan hastalara
    • Bifosfonat, monoklonal antikor, kortikosteroid ve bağışıklık sistemini baskılayıcı ilaçları kullanmakta olan hastalara
    • Diyabet, kalp damar hastalıkları, karaciğer ve böbrek yetmezliği, pıhtılaşma problemi ve bağışıklık sistemi rahatsızlıkları gibi kronik hastalıklarda ise hastalarımızın doktorlarıyla konsülte edilerek hastalıklarının kontrol altında olup olmadığı veya kullandıkları ilaç protokollerinde değişiklikler yapılıp yapılmayacağı değerlendirilir ve implant operasyonu uygun zamanda yapılabilir.

Diş İmplantı Nasıl Uygulanır?

Diş implantı tedavisine başlanmadan önce detaylı bir klinik ve radyolojik muayene yapılır. Üç boyutlu görüntüleme yöntemleriyle kemik yapı ve anatomik komşuluklar dikkatlice değerlendirilir. İmplant tedavisi, lokal anestezi altında yapılabileceği gibi gerekli durumlarda sedasyon veya genel anestezi de tercih edilebilir. Cerrahi bir operasyonla, implant yapılması planlanan bölgelere bir yuva açılır ve implant yerleştirilir. İmplant çene kemiğine yerleştirilip iyileşmesi için gerekli süre beklendikten sonra protez için gerekli iyileşme kapakları ve protez alt yapısında kullanılacak başlıklar takılarak protez yapılır.

Diş implantı uygulamasında ağrısız bir müdahale için, diş çekimi esnasında kullanılan lokal anestezi yeterlidir. Bazı tıbbi gereklilikler ve bazen de hastanın isteği doğrultusunda, bilinçli sedasyon ya da genel anestezi gerekebilir. Operasyon sonrasını rahat geçirmeniz için verilecek ağrı kesici yeterli olmaktadır. Hastaların çoğu diş çekiminde duyulandan daha az bir rahatsızlıktan bahsetmektedir.